Olin ajatellut nukkua kerrankin niin pitkään kuin mahdollista. Tänään en ole aamupäivän valiokuntia, kun eduskunta on täynnä nuoria. Heräsin kuitenkin tavanomaisesti, joten säntäsin ennen kahdeksaa vesijumpalle. Olin itseeni tyytyväinen, kun olin hyvissä ajoin ennen tasaa paikalla. Tyytyväisyyteni koki kolauksen, kun olin vartin myöhässä, jumppa alkoikin 7.45. Muistini teki tepposet!  No, puolessakin tunnissa ehdin kyllä saada kylkiini melkoista pauketta, onhan perjantaijumpan vetäjällä sellainen tahti päällä, ettei paljon kovemmasta väliä.

* * * * * * *

Olen huhtikuun aikana saanut jonkin verran palautetta TV 7:n näkyvyydestä. Soneran Kaapeli-TV lakkautti TV-7:n lähetykset. Toinen palautteita aiheuttanut lähetysongelma liittyy Lappeenrannan seudun Radio Dein kuuluvuuteen. Näistä molemmista murheista olen eilen (10.4.) jutellut viestintäministeri Suvi Lindénille. Hän on luvannut ottaa selvää asioista.

************

Huomenna lauantaina olen lähdössä Enonkoskelle. Siellä kokoontuu Etelä-Savon KD-piiri kevätkokoukseen ja viettämään myös puolueen 50 -vuotisjuhlaa. Mieheni lähtee nk. messiin. Se on ihanaa, sillä meille Savonlinnan seutu pursuu romantiikkaa, olemmehan asuneet siellä avioliittomme kaksi ensimmäistä vuotta. Silloin minä opiskelin, mieheni opetti Savonlinnan Normaalikoulussa.

Tosin on pakko myöntää, että joskus Savonlinnassa käydessä - viimeksi viime kesänä - sitä tuntee itsensä niin vanhaksi ja kankeaksi, onhan Savonlinna-asumisen ajoista niin pitkä aika. Onneksi Savonlinna kylpee silti romanttisissa muistoissani.

* * * * * * *

Yksi huomio vielä: ensimmäinen merkki siitä, että viraannut arjesta on tapahtunut. Tyttäreni lähetti eilen tekstarin, jossa hän kysyi, onko minulla kasari-vaatteita. En tiennyt, mikä on kasari. Oli pakko kysyä vierustoverilta. Onneksi edustaja Vehkaperä tiesi.

Minun kasari-vaatteeni on kaikki Ukkolan mummolassa, jos jotain on jäljellä.