Hävettää ihan myöntää, mutta en osaa keittää hyvää kahvia. Olen ilmeisesti niin reilu keittäessäni, että kahvistani tulee joka kerta melkoista myrkkyä. En käytä sekoitteluun lusikkaa, mutta ehkäpä se todella seisoisi kahvissani. Jopa eräs ystäväni, joka pystyy juomaan liki pannullisen kahvia kertaistumalla meidän keittiössä, keskittyy minun keitokseni osalla vain yhteen kuppiin. Koska olen niin onneton kahviasioissa, kesä on juhlaa, keittäähän mieheni aamukahvia, ja se on ihanaa.

Viikonloppu oli aamukahvien lisäksi täynnänsä muutakin juhlatuulta. Vietimme sunnuntaina syntymäpäiviä lastemme serkkulassa. Pirjo-tädin mansikkakakkua ei voita mikään. Suvussamme on monia juhlia juuri mansikkakakkuaikaan. Meidänkin perheessä naisväki viettää nimipäiviä pitkin heinäkuuta. Maijan päivänä vietämme keskimmäisen nimipäivää, koska hänellä ei ihan omaa nimipäivää olekaan. Maikki on kirjoitettu kalenteriin, joten kyllä 2. päivä heinäkuuta sopii oikein hyvin juhlapäiväksi. Tänä vuonna tyttö oli kyllä nimipäivän Ruotsissa ja palasi sunnuntaina, joten juhlaa vietettiin tynkänä myöhään illalla: olin leiponut kääretortun.

Lauantaina olimme mieheni kanssa Haminassa juhlatuulella. Minulla oli aivan ainutlaatuinen mahdollisuus osallistua RUK:n kurssijuhlaan. Kurssi 232 Jääkäri päättyy parin viikon päästä, ja nyt viikonloppuna oli nuorten juhlan aika.  Mekin - "nuoret" - pääsimme tällä kertaa mukaan tähän hienoon kokonaisuuteen. Puolustusvoimien sisällä on vahva johtajakoulutusperinne. RUK:ssa tehdään tärkeää työtä maanpuolustustahtomme ylläpitämiseksi ja kehittämiseksi. Edestä johtamisen aika ei ole ohi.