Olin eilen illalla Kouvolan kaupungintalolla Sadutar-nimisen vaateliikkeen mallina kaikkien kouvolalaisten vaatetusliikkeiden yhteisessä muotinäytöksessä. Minulla oli ylläni ihana juhlava puku. Tunsin itseni lähes prinsessaksi. Anjalankoskelainen Anne Heinä oli ihanan hellyttävä heilutellessaan vihreitä helmojaan. Olo oli kuin pienillä tytöillä, totesimme. Oli mukavaa olla mukana aikuisten naisten prinsessaleikissä, olimme kaikki niin kauniita. - Minäkin. Usko pois.

Lauantaipäivä menee Helsingissä eduskunnassa KD:n valtuustokokouksessa. Olen vielä tässä kokouksessa edustajana. Sitten edustajuus loppuu, mutta olen läsnä kansanedustajana. Illalla menemme mieheni kanssa ystävämme 50 -vuotisjuhliin. On oikeastaan hauska vaihe, syntymäpäiviä aletaan viettää taas. Odotan innolla tämän rakkaan kaverin hippoja. Näemme varmasti myös paljon nuoruutemme ystäviä, niitäkin, joita emme ole aikoihin nähneet. Hauskaa!

Välillä on pitkän arkityön päälle mukava viettää juhlaa. Nyt minulla on sellainen viikonvaihde, jossa saan olla vähän prinsessaa ja vähän muuten vain juhlatuulella. Juhlatuulien välissä perheen pyykkärin virka on vapaana, olenhan koko viikon viettänyt päivät Helsingissä ja kotityöt ovat osaltani jääneet jonoon.

Junalle, kipi, kipi, ehdin juuri junaan!