Puoluekokous on ohi. Ajoin iltapäivällä kotiin Utin kautta. Utissa oli partiolippukunta Utin Pilvenveikkojen 70 -vuotisjuhla. Onnittelut. Olin juhlassa juhlapuhujana, kiitos kunniasta. Nuorena tyttönä olin eräällä talvileirillä, jonka juhliva lippukunta järjesti. Puolijoukkuetelttamme tai vastaava syttyi aamuviideltä tuleen ja koko uninen, huutava tyttölauma evakoitui nopeasti lumihankeen. Partioajoilta on paljon ihania muistoja. Tuntui mukavalta tavata eilen monia partiotuttuja. Terkut Janet-vartiolle!

Puoluekokouksessa olin ensimmäistä kertaa. Tällä kertaa olin sekä puoluekokousedustajana että kansanedustajana. Yritin kerätä yleiskeskustelusta ja periaateohjelmakeskustelusta itselleni tuliaisia eduskuntaa varten. Kenttää on kuultu laajalla pohjalla. Erityisen tärkeitä ovat ne viestit, jotka tulevat piireistä, joissa ei ole omaa kansanedustajaa. Oman Kymen piirin edustajana on hienoa olla. Meillä on toimiva piiri ja nykyaikainen ilmapiiri toimissamme. Olen siitä ylpeä!

Olin myös innoissani siitä, että meidän seudun maakuntalehdistö oli paikalla! Hienoa. Seudullinen näkyvyys on monikanavaista yhteistyötä.

Kotimatkalla ajoin erään voimakkaasti ketjuttuneen bensa-aseman pihalle. Olisin ostanut bensaa pankkikortilla, mutta unohdin hetkeksi tunnuslukuni. Bensaa ei voinut ostaa ilman tunnuslukua. Tankki piippasi tyhjää, sain apua kuitenkin eräältä pieneltä bensa-asemalta, joka oli jo kiinni. Ystävällisesti yrittäjä avasi mittarit uudelleen ja täytti tankkini.

Ajattelen kiitollisena tätä yksityisyrittäjää, joka on varmasti sekä uusien liikennejärjestelyiden että ketjuttuneiden palveluasemien paineessa. Pääsin hyvin jatkamaan matkaa ja tankki on täynnä. Kiitos!

Tänään taitaa olla sellainen päivä, että painun kuin hirvi metsään. Ryminä käy, kun etsin korvasieniä. Ensimmäiset kastikesienet ovat jo pakkasessa, mutta etsintä jatkuu. Pitää huolehtia, että ehtii aamuksi pois metsistä ja hakkuiden reunoilta, onhan huomenna tiivis maakuntapäivä tiedossa. Tiistaina olen vielä Luumäellä aamulla puhemiehenä toimineen Svinhufvudin haudalla eduskunnan edustajana seppeleen laskussa.

Nyt metsään!