Maaliskuusta budjettiin on eletty. Nyt on ensimmäisten tuntemusten aika. Miltä nyt tuntuu? Mitä olen  tehnyt tai saanut aikaan?

Olen suuressa salissa täysistunnoissa käyttänyt 28 puheenvuoroa. Valtiopäivätoimia (kysymyksiä ja aloitteita) olen tehnyt 34. Valiokuntatyössä olen ollut mukana suuressa valiokunnassa, puolustusvaliokunnassa ja loppusyksystä myös varajäsenenä liikenne- ja viestintävaliokunnassa.

Työskentelyni perustuu tiimiajatteluun. Minulla on ollut loistava taustoitus, kaksi avustajaa  jaettuna yhdessä edustajakolleega Räsäsen kanssa ja perhe kotona. On hienoa, että arjessa ei ole yksin. Kd-ryhmässä olen kokenut voivani toimia täysvaltaisesti ja avoimesti. Meillä on muuten erinomainen ryhmäkanslia. Uusi edustaja saa paljon hyvää tukea sieltä.

Syksyn aikana olen pyrkinyt maanantaisin tai lauantaisin olemaan eri puolella vaalipiiriämme, sekä Kymessä että Etelä-Karjalassa. Kulkeminen maakunnassa on sitä työtä, jota käytännössä ei pysty tarpeeksi tekemään. Olisi tärkeää kulkea vielä paljon enemmän.

Työssä on mahdollisuus vaikuttaa tuomalla esiin asioita ja näkökulmia eri tavoin. Tällä hetkellä tärkein tehtävä on uutena edustajana rakentaa sekä asiantuntemuskivijalkaa, verkostoja ja koko ajan palvella kansalaisia tuomalla heidän näkökulmiaan esille valtiopäiville.

Tänään aatonaattona - myönnän - keskityn elämän parhaaseen osaan, elämäni timanttiin,  perheeseen. On ihanaa arjen vastapainoa saada olla kotona, käydä morjestamassa tätejä ja muita sukulaisia,  ja odottaa joulua. Nyt on sen aika!