Maavoimien perustaminen Suomen Mikkeliin huipentui tänään juhlavasti. Olin Mikaelissa juhlimassa. Puolustusvaliokunnan jäsenen erikoisen hieno työtehtävä oli osallisuus maavoimien juhlavaan tilaisuuteen. Eturivin keskipenkissä oli itse ylipäällikkö, tasavallan presidentti. Salissa oli noin viisisataa vierasta. Jääkärimarssin kohdalla minulle käy se, mitä juhlatilaisuudessa naisihminen salaa pelkää. Kyynel kastelee silmäkulman.

On kiinnostavaa seurata sitä, miten organisaatiomuutos näkyy tulevassa toiminnassa puolustusvoimissa. Onhan Suomella nyt rinnakkain maavoimat, ilmavoimat ja merivoimat. 

*********

Tänään postiluukusta kopsahti uusin KD-lehti. Olen kirjoittanut siihen lehteen kolumnin. KD-lehden erityinen haaste kolumnia kirjoittaessa on se, että kirjoitusmerkkejä saa olla 1200. Näin hiljaisen ja lyhytsanaisen naisen on hiukan haasteellista saada kaikki tärkeät asiat sanottua vähän yli tuhanteen merkkiin. No...

Tässä linkki lehden nettiversioon: http://kd.multiedition.fi/KD/weblehti/fi/index.php?we_objectID=1198

*********

Maanantaista tähän torstaihin olen ollut mukana erilaisissa työhöni liittyvissä tehtävissä, pääosin puolustusvoimiin liittyen. Huomenna perjantaina matkustan tyttösteni kanssa meidän yhteisen harrastuksen pariin, siis vapaapäivien viettoon. Kajaanissa on uuden vuoden ensimmäinen koiranäyttely. Nyt on äidin vuoro päästä mukaan. Olen innoissani tästä matkasta, sillä viimeisen vuoden aikana olen niin harvoin päässyt tämän itselleni iloa tuottavan harrasteen pariin. Jännitys on minulta poissa, sillä en handlaa itse. Katsomossa on niin helppo hymyillä.