Kävin aamulla meren rannassa kävelyllä. Nyt minulle alkoi todella kevät. Vielä oli kylmää, minulla oli pipo päässä, mutta valoisaa ja voi sanoa, siksi niin ihanaa.

* * *

Asennemuutokset tapahtuvat nopeasti. Olen ollut aina vankkumaton henkilöauton kannattaja, pakostakin. Onhan meidän kotiseudun julkiset kulkuneuvot melko pitkää suunnittelua vaativia. Polkupyörä, omat jalat ja auto ovat vieneet tehokkaasti minua.

Nyt on toisin. Ajan Helsinkiin junalla joka viikko. Käytän täällä mielelläni julkisia,  tarpeeseen.  Tänään minun on ajettava omalla autolla täältä Helsingistä kotiin Kouvolaan. Maanantaina kun tulin tänne, tulin töiden takia kiertoreittejä julkisten reittien ulottumattomissa.

Ihan harmittaa, kun joudun käyttämään autoa välillä, jossa junakin kuljee. Se siitä asennemuutoksesta. Vanha oppii uusia temppuja ;)

* * *

Ehkäpä koen jonkun asennemuutoksen myös aamulenkkeilyn suhteen. Sitä asennemuutosta jään odottamaan. Asenne- ja muu ilmasto on kyllä kohdallaan. Ja valoisuus aamuisin, ihanaa!