Nyt on kiirus

Eilen olin yritysvierailulla. Varsin mielenkiintoinen päivä, keskustelu- ja "opetus"-tilanne minulle. Opetus lainauksissa siksi, että uskoakseni toimitusjohtaja toimi oman yrityksensä esittelijän, mutta minä olin kuin imuri: Sain niin paljon oppia tästä reissusta.  Olen lumoutunut! WAU!

Tänään lähden junalla Riihimäen suuntaan. KD:n kesäkokous alkaa tänään Riihimäellä ja jatkuu sitten Hämeenlinnassa. Huomenna olemme Lahdessa, tosin minun pitää lähteä kesken kaiken riemun kuuntelemaan pääministerin selvitystä ulkopoliittisesta tilanteesta. Suuri valiokunta kokoontuu.

Tässä on siis vauhti päällä.

* * * *

Eilisestä hallituksen budjettiriihestä sen verran, että olen äimän käkenä alkoholiveroasiasta. Pelko pois! Iltasanomat kyseli viime viikolla alkoholiveron nostosta, ja tänään nettilehdestä katsoin, että kansanedustajat haluaisivat nostaa veroa. Ehkäpä moni joutuu tässä toimimaan vastoin omaa tahtoaan.

Verohelpotukset ovat ihania lompakossa, mutta ei ole yhtään kivaa, jos inflaatio kiihtyy, jos terveydenhoito ihan hajoaa käsiin ja valtiona ja yhteiskunnallisina yhteisöinä omistamamme omaisuus, tiet, raiteet ja esimerkiksi sairaalamme jäävät hoitamatta.